2 Nisan 2016 Cumartesi

TUT ELİMİ - KİTAP YORUMU

Kitap Adı: Tut Elimi
Orjinal Adı: Reason To Breathe 
Yazar Adı: Rebecca Donovan
Goodreads Puanı: 4.25
Yayınevi: Parodi
Sayfa Sayısı: 489


TANITIM BÜLTENİNDEN
Onu kurtarabilecek olan tek şey aşktı... geldi ve o en umutsuz anda kalbini kıskıvrak yakaladı. Weslyn'in Connecticut eyaletinde hayat olağan deviniminde akıp gitmektedir. Fakat Emma Thomas'ın tek isteği çevresi tarafından görünmez olmaktır. Onun tüm çabalarının sebebi, gördüğü zulmün eseri, vücudunda biriken yara izlerini gizleyerek hayatını her şey yolundaymış gibi göstermektir. Fakat Emma, bir gün Evan adında bir adamın çıkagelip tek günde hayatını değiştireceğini nereden bilebilirdi? Aşk ona, sırlarını açığa çıkarmak pahasına da olsa kabuklarından sıyrılma şansı tanıdı. Bir genç kızın hayatını değiştiren aşk hikâyesi, sessiz çığlıkları ve umuda pamuk ipliği ile tutunuşu:Tut Elimi 

MERHABA!! Vizelerimden dolayı ne kitaplara ne de bloga vakit ayıramıyorum. biraz yoğun bir dönemimdeyim de.. Tut Elimi'den önce Yokyer'i okumuştum onun yorumunu giremedim yoğunluktan. Bunu ise yeni bitirdim ve duygularım azalmadan paylaşmak istedim. Yokyer'in yorumunu daha müsait olduğum bir anda girmeye çalışacağım. Kim bilir belki yarın girerim.


Kitaba gelirsek konusundan kısaca bahsedeyim: şimdi asıl kahramanımız Emma (Emily), babası küçüken öldüğü ve annesi de onu bıraktığı için amcası George ve pek sevgili(!) yengesi Carol ile beraber yaşamaktadır. Yengesi tam bir yelloz elinden geldiğince eziyet etmekte kıza. Emma ise son derece içine kapanık, çok fazla inek bir öğrenci. Ayrıca okuldaki bütün kulüplere üye, spor takımlarında falan öyle de
yetenekli bir kız. Ama koskoca okulda tek arkadaşı okulun en popüler kızı olan Sara. Sara'yla araları çok iyi. Bir gün okula Evan isimli bir çocuk gelir ve hiçbir şey Emma için aynı olmayacaktır artık.

Böyle bir anlatınca pek sıra dışı gelmiyor tabii ama okuduğunuzda anlayacaksınız.. Gerçekten son derece sürükleyici ve olaylar kitabın sonuna kadar sürüyor. Yani durağan ya da monoton bir kitap değil. Vizelerime rağmen iki günde bitirdim, uzatıp da kitaba yazık etmemek için. Bu kitabı uzun süredir beklettiğim için üzüldüm biraz. Sonu baya  devamını oku der gibi bitti. Elimde kitaplar yok malesef ne zaman okurum bilmiyorum..

Benim kitaplarla ilgili bir sıkıntım ise çevirileri.. İsim çevirilerini sevmiyorum tamamıyla  uydurma gibi geliyor bazen. Mesela bu kitabın orijinal ismi gerçekten etkileyici ama Tut Elimi derken pek etkileyici olduğunu söyleyemeyiz bence.. Olsun yine de ne kapak ne de isim için önyargılı bakmayın bence kitaba. Yüksek bir ihtimalle beğeneceksiniz. Okumadan önce birkaç olumsuz yorum okudum ama okuyunca fikrim hooop değişti tabii. Bir sonraki yorumumda görüşmek üzere. Her  ne okuyorsanız iyi okumalar :) (ilk fotoğraf bana ait diğeri alıntı)



" 'Sen 'biz' diye bir şey olduğunu mu varsayıyorsun?'
'Henüz değil. Ben, olacağı zaman için hazırlanıyorum.' "


"Beni kırmaktan korkma.. Hayatının bir parçası olmaktan hoşlanıyorum ben. Ama hayatının benimle paylaşmak istemeyeceğin kadar karışık olduğunu da biliyorum. Buna saygı duyacağım. Şimdilik." 


 "Yaşamak bir seçenek miydi hala?
   Aşkın ve kaybın dengesinde, uğruna mücadele edeceğim şeyi belirdi ve eğilip fısıldadı kulağıma:TUT ELİMİ.."

0 yorum:

Yorum Gönder