9 Nisan 2016 Cumartesi

FIRSATÇI~TEHLİKELİ KIZIL~HIRSIZ - KİTAP YORUMU

LOVE ME WİTH LIES~~

Allah'ım yine bitti yine bitti yine beni mahvetti. Tarryn yani sana ne desem az be kadın. İnsan bir kitabında bari ya bir kitabında hadi kitabı geçtim en azından bir bölümünde der ki yazık mutluluk hissettireyim okuyucularıma. Yok arkadaş yok bu kadın tam bir kalp katili. Ama  bayılıyorum gerçekten bayılıyorum kalemine. Bu seriyi ne ilk okuyuşum ne de son. 3 defa okudum. Yine okuyacağım ve yine aynı şeyleri hissedeceğime eminim. Nedenini anlıyorum sanırım. Tarryn bize hissetmek istediklerimizi hissettirmiyor, daha gerçek  şeyler hissettiriyor. Sahte mutluluklardan çok gerçek aşkı, hüznü, nefreti, arada sırada mutluluğu, çaresizliği, yalanı ve sayamadığım birçok şeyi hissettiriyor. Hani kitap okurken altını çizeriz ya bazen, ben bu kitabın her satırını çizmek istiyorum. 




Biraz karakterlerden bahsetmek istiyorum.





Olivia Kaspen: Soğuk, ters, güzel ama güzelliğinin farkında olmayan, son derece güçlü ve harika bir karakter. Caleb'in deyimiyle yılan gibi bir kız. Hırslı, gururlu ama aşık. Aşk Olivia'yı da ne hallere getirdi bir görseniz oooooooooo.. 




Caleb Drake: Kesinlikle şu dünyadaki bütün kitapları okusam bu adamdan daha çok seveceğim biri çıkmaz çıkamaz. Çok fazla seviyorum. Yakışıklı, zengin tipik kötü çocuklardan değil. Allah'ım o kadar güzel seviyor ki şu kızı o kadar çok aşık ki ya onun Olivia'yı sevmesini çok sevdim ben. Ben Caleb için söyleyecek pek bir şeyler bulamam. Anlatamıyorum çünkü pek hislerimi. okumadan anlamazsınız da zaten. 








Leah Smith: Tam bir yelloz. onu tanımlayacak kelimeleri kullanmak istemiyorum. Çok fazla güzel ama tam bir yılan gerçek anlamda. Sürtük bildiğiniz. Hiç sevmedim sevemedim. Caleb'e aşık o da ama azıcık bile hak etmiyor. Edemez. Pisliğin teki. 







Şimdi biraz kitaplardan bahsetmek istiyorum. Seriyi daha iyi anlatabilmek için. 

İlk Kitabın Adı: Fırsatçı
Orjinal Adı: The Opportunist
Yazar Adı: Tarryn Fisher
Goodreads Puanı: 4.24
Yayınevi: Aspendos

Sayfa Sayısı: 361

TANITIM BÜLTENİNDEN

"Kalbini sadece bir kez verebilirsin; ondan sonraki her şey ilk aşkının peşinden gelir.

Her fırsattan istifade etmesiyle bilinen sivri dilli Olivia Kaspen, akılsızca çekip gitmesine izin verdiği eski erkek arkadaşı Caleb Drake ile şans eseri karşılaşınca kendisini ilk aşkıyla ikinci bir şans isterken bulur.

Caleb'ın hafızasını kaybettiğini öğrenen Olivia, onu geri kazanmak için ne kadar ileri gidebileceğine karar vermelidir. Ancak gerçek kimliğini ve kötü geçmişlerini gizli tutmaya çalışan Olivia'nın en büyük engeli Caleb'ın kurnaz yeni kız arkadaşı, Leah Smith'tir.

Böylece bu iki hırslı kadın arasında kendilerini hatırlamayan bir adamı elde etmek için girdikleri vahşi bir mücadele başlar. Ama çok geçmeden Olivia, bir zamanlar kendisinin olanı almak için savaşırken yalanlarının sonuçlarıyla yüzleşmek zorunda kalır.

Peki, aşk her şeyi affeder mi?"



Serinin ilk kitabı belki de en sağlam kitabı (ben en çok hırsızı seviyorum ama) denilebilir. Olivia Kaspen esas kızımız. Ama esaslı bir kız yani cidden sevdiğim nadir kadın karakterlerden. Bir gün bir kitapçıda esas oğlan (canım benim) Caleb Drake'e rastlar. İlk aşkı hatta tek. Yıllar önce yolları ayrılmıştı bunların ama birden karşısına çıkar ve bir cesaretle yanına gider ama bakar ki Caleb hafızasını kaybetmiş. Durur mu Olivia hemen bu fırsat kullanmayı dener onu tanımıyormuş gibi yapar. Kitap böyle başlıyor ve ilerliyor. Geçmiş ve şimdiki zaman paralel ilerliyor kitapta. Bir başlıyorsunuz bir de bakıyorsunuz bitmiş. Keşke biraz daha uzun olsaymış gerçekten okumaya doyamıyor insan. 



"Yeniden seveceğim, Olivia, senin canın ise hep acıyacak.Hayatının geri kalan her gününde beni hatırlayacaksın, çünkü ben doğru kişiydim ve sen beni fırlatıp attın." 
" ' Olivia istediğin her erkeği elde edebilirsin. Neden o? Neden hep caleb ile iilgilisin?''Çünkü.. Çünkü onunla tanışana kadar kimseye ihtiyacım yoktu.' "


İkinci Kitabın Adı: Tehlikeli Kızıl
Orjinal Adı: Dirty Red
Yazar Adı: Tarryn Fisher
Goodreads Puanı: 4.23
Yayınevi: Aspendos


Sayfa Sayısı: 296

TANITIM BÜLTENİNDEN


"Sevgili Fırsatçı,
Onu benden alabileceğini sandın ama kaybettin. Ve şimdi benim olduğuna göre onu elimde tutmak için her şeyi yaparım. Şüphen mi var? Senin olması gereken her şey benim. Olur da merak ediyorsan; aklına bile gelmiyorsun artık. Onu bırakmayacağım… Hem de hiç.
Tehlikeli Kızıl
Leah Smith sonunda istediği her şeye sahiptir. Tam olarak öyle olmasa da. Evliliği, ömür boyu sürecek bir bağlılıktan ziyade daha çok bir borç gibiydi. Oluşturmak için var gücüyle uğraştığı imajı ise gözlerinin önünde dağılıp gidiyordu. Yeni bir rol ve sırlarla dolu geçmişiyle Leah, çaldığı şeye sahip çıkmak için ne kadar ileriye gideceğine karar vermeliydi.
 "


Bu kitap Leah ağzından. Ya okudukça kendince sebepleri varmış dedim kimi zaman ama aynı zamanda gerçek bir pislik olduğunu daha iyi anlıyoruz bu kitapta. Ama yazık buna da Caleb'e aşık. Ne olursa olsun kim olursa olsun aşık bir insan aşkını tek başına yaşıyorsa ben üzülürüm. Gerçi tam bir pislik olduğu için çok fazla oyunlar oynadı. Olivia da bu da Caleb için çok fazla oyun oynadı, yalan söyledi. Aşk bütün bunları affedebilir mi acaba gerçekten? 


"Aşkla ilgili en kötü şey buydu; ne yaparsan yap kalbine sahip olan kişiyi asla unutmazdın." 
"Bir bakış ne kadar uzun olabilirdi ki... Cidden? Bir bakış bir saniye sürerdi, lanet olası zararsız bir saniye ve çok şey anlatabilirdi, karmaşık hikayeler. Bir saniyelik bakışta üç seneyi görebilirdiniz. Çekilen hasreti de görebilirdiniz. Kendim görene kadar bunu bilmezdim. Görmemiş olmayı dilerdim. Geçmişi olan iki kişinin bakışlarına bir daha hiç şahit olmamayı dilerdim."


Üçüncü Kitabın Adı: Hırsız
Orjinal Adı: Thief
Yazar Adı: Tarryn Fisher
Goodreads Puanı: 4.43
Yayınevi: Aspendos


Sayfa Sayısı: 312

TANITIM BÜLTENİNDEN


"Kendime Not
Aşk sabırlıdır; aşk naziktir.
Aşk övünmez ya da büyük konuşmaz.
Aşkta kibir yoktur;
Asla kaba, yavan ya da uygunsuz, bencil değildir.
Kolay kolay sinirlenmez.
Aşk yanlışların çetelesini tutmaz.
Aşk güvenir, umut eder ve ne olursa olsun katlanır.
Aşk asla eskimez.
Onun için savaşacağım.

Caleb Drake, ilk aşkını asla unutmadı. Evlendiği zaman da. O evlendiğinde de. Hayat birdenbire dönüp dolaşıp aynı noktaya gelince Caleb'ın, soğuk ve çekici Olivia Kaspen'ı geri kazanmak için ne kadar ileri gidebileceğine karar vermesi gerekir. Ama hayatta her hareketin bir sonucu vardır ve çok yakında Caleb, bazen aşkın katlanılmaz bir bedelle geldiğini öğrenecektir. "

Bu kitap işte beni mahveden kitap. Yemin ediyorum size kalbim dayanmadı mahvoldum ya. Ya bu kadın neden bu kadar zorladı anlamıyorum. içimde bir burukluk bir eksiklik.. Yani geçecek gibi değil. Hemen her cümlesi beni düşündürdü. sindire sindire okudum bu defa. Aslında ilk girişte yazdığım paragraf bu kitap içindi çünkü bitirdikten hemen sonra yazdım. Söyleyecek bir şey bulamıyorum artık. Benden size naçizane tavsiye mutlaka okuyun bu kitapları. Çok fazla olay entrika. Aman bilerek okuyun kitapları, kalbiniz dayanmayacaksa yani yavaş yavaş okuyun. Ama mutlaka okuyun. 



"Onun aşkı, ruhunuzu lekeleyebilecek ve sırf sizi tesiri altına alan büyüsünden kaçabilmek için ruhunuzun olmamasını dileyeceğiniz türden bir aşktı. Ben defalarca ondan uzaklaşmaya çalıştım ama nafile. Damarlarımda kandan çok o vardı."
"Yalnızdım. Tüm hayatım boyunca Ben popüler bir çocuktum. Hep etrafımda yüzlerce çocuk oldu ama tarif edilemez şekilde yalnızdım. Buna nasıl çare bulacağımı bilmiyordum. Ta ki Olivia'yı gördüğüm güne kadar. Onu ilk kez o ağacın altında dururken gördüm." 

2 yorum:

  1. Bende bu seriyi okudum ve çok sevdim. Lütfen bana bu kitap kadar sevdiğin bir kitap önerir misin?

    YanıtlaSil
  2. Merhaba bende okumak istiyorum fakat tükenmiş seriyi bana da verirmisiniz parası neyse karşılarım okudaktan sonra tekrar kargo da yapabilirim. fatih.izmirli07@gmail.com

    YanıtlaSil